.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یکپارچه سازی31 درصد از شالیزارهای گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از یکپارچه سازی 31 درصدی شالیزارهای استان از سال 71 تاکنون خبر داد.

اردشیر روحی ماسوله افزود: با توجه به خرد بودن اراضی و تهدیداتی که در رابطه با بخش کشاورزی در استان وجود دارد باید در سریعترین زمان ممکن شالیزارهای استان تجهیز شوند.

وی اظهارداشت: برای اجرای این طرح علاوه بر استقبال کشاورزان، پیمانکاران خوبی تربیت شده و امکاناتی خوبی هم در استان وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ادامه داد: توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ضمن کاهش هزینه های تولید باعث افزایش بهره وری برنج در واحد سطح می شود.

وی همچنین بالا بودن هزینه تولید و کم بودن مساحت اراضی شالیکاری یعنی هفت دهم هکتار را از مشکلات برنجکاران استان دانست و افزود: از راههای افزایش تولید برنج، توسعه مکانیزاسیون وهمچنین بالا بردن سطح عملکرد در هکتاراست.

روحی ماسوله اظهارداشت: توسعه مکانیزاسیون و افزایش عملکرد در واحد سطح باعث توجیه دار کردن تولید یعنی کشاورزی معیشتی به کشاورزی اقتصادی می شود.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان خاطر نشان کرد: در سال گذشته 25 هزار هکتار شالیزار در استان بصورت مکانیزه کشت و بیش از 60 هزار هکتار بصورت مکانیزه برداشت شد.

وی افزود: پارسال کمباین های جدید وارد مزارع استان شد و برنج های که در اثر کود دهی زیاد خوابیده باشند این کمباین ها به راحتی برداشت می کند.

روحی ماسوله با اعلام اینکه این کمباین ها روزی سه هکتار شالیزار را برداشت می کنند، اظهارداشت: افزایش سرعت عملیات برداشت، کاهش هزینه های تولید و داشتن ضایعات یک درصدی از مزیت های مهم کمباین های جدید است که باید با تزریق اعتبارات مناسب و به موقع در اختیار تعاونی های تولید قرار گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر جمع ضایعات برنج 30 درصد است که 25 درصد مربوط به کارخانه های شالیکوبی و پنج درصد مربوط به کمباین ها می شود./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.